JOURNAL ZACHĘTA X PW ERNA ROSENSTEIN "ŹRÓDŁO"
PRZEDSPRZEDAŻ - WYSYŁKA 18-29.11
Dziennik w linie z miejscem na wpisanie daty.
Dziennik to Twoje bardzo osobiste miejsce, w którym możesz pisać, pisać i pisać - prowadzić pamiętnik, notować swoje sekretne myśli, plany i marzenia w zupełnie luźnej formie.
Każda strona ma na górze miejsce na wpisanie daty i miejsce na notatki w linie.
Dziennik może też posłużyć jako niedatowany planner, dla tych którzy uwielbiają układ dzienny, lub miejsce do zapisywania codziennej listy zadań.
Doskonale też nadaje się na prezent - daj nam znać w komentarzu do zamówienia - zapakujemy go w ozdobny papier.
.
Tegoroczne okładki z serii Art zdobią dzieła sztuki ze zbiorów Zachęty.
Na Twojej okładce:
Erna Rosenstein
Źrodło, 1965
olej, płótno, 146,5 × 117 cm
kolekcja Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki
.
Erna Rosenstein (1913–2004) – studiowała w wiedeńskiej Frauen Akademie (1932–1934) i krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Wojciecha Weissa (1934–1936). Była związana ze środowiskiem Grupy Krakowskiej. Największym obrazem Rosenstein w zbiorach Zachęty jest Źródło — kosmogoniczne przedstawienie świadczące o fascynacji artystki żywiołami. Kontynuowała tę tematykę, tym razem odwołując się do żywiołu ognia, w innym obrazie z kolekcji Zachęty Spalenie czarownicy. Obie prace były pokazywane na indywidualnej wystawie malarki w Zachęcie w 1967 roku. Ekspozycję projektował Tadeusz Kantor, który zainspirowany tytułem, umieścił Źródło na ziemi, w czarnej formie przypominającej studnię czy krater (ugrowe formy na obrazie wyglądają jak rozlewająca się lawa).
Obrazy niechętnej wszelkim kanonom i konwencjom Rosenstein stanowią odbicie jej emocji i skojarzeń, zapis procesu twórczego. To malarstwo wywodzi się z nurtu awangardy, który miał swoje źródła w symbolizmie, dlatego dzieła z tego czasu przywodzą na myśl malarskie realizacje w duchu Czystej Formy Witkacego czy płótna Tadeusza Brzozowskiego i Jerzego Tchórzewskiego. Krytycy zwracali uwagę na pokrewieństwo jej malarstwa ze sztuką secesyjną, młodopolską oraz na niezwykłe wyczucie koloru (w omawianym obrazie występuje zaskakujące połączenie czerwieni z ugrem, różem czy błękitem). Twórczość Erny Rosenstein, bardzo osobistą i poetycką, sytuuje się również w obszarze szeroko pojmowanego surrealizmu.
.
Kolory widoczne na ekranie mogą nieznacznie różnić się od kolorów w rzeczywistości.
- Liczba stron
- 172
- Oprawa
- twarda
- Rozmiar
- 14cm x 21,5cm
- Papier
- Przyjemnie kremowy, o gramaturze 100g, doskonale współpracuje z piórami, posiada certyfikat FSC
- Wewnątrz
- Strony w linie z miejscem na wpisanie daty; jedna zakładka z tasiemki